Partnerzy

Norwegia, Hatteng, Hatteng skole
www.hatteng.skole.no

Norwegia. Szkoła w Hatteng składa się ze szkoły podstawowej i średniej. Liczy 150 uczniów. Jest usytuowana na północy kraju, nad Morzem Arktycznym i obejmuje tereny wiejskie. Społeczność lokalna posługuje się 3 jezykami: Sami, kven (dialekt fiński) i norweskim.

Międzynarodowe spotkanie projektowe odbyło się w tej szkole w listopadzie 2015r. Szkoła znajduje się w północnej Norwegii w miejscowości położonej wzdłuż fiordu. Położona jest na niewielkim wzgórzu. Cała miejscowość jest otoczona wysokimi górami. W szkole uczniowie chodzą w skarpetach, a do nauczycieli zwracają się po imieniu. Młodsze dzieci mają środy wolne, bo w pozostałe dni przebywają w szkole dość długo tzn. do 15.30. Dużo czasu spędzają na zewnątrz podczas przerw i wycieczek. Mogą pozostawać w klasie bez opieki nauczyciela, ponieważ  jak twierdzą nauczyciele uczniom należy ufać.  W szkole nie ma dzwonków. Podczas spotkania prezentowaliśmy m.in. metody nauczania mówienia.







Chorwacja, Glina, Osnovna škola Glina
www.os-glina.skole.hr

Osnovna škola, Chorwacja. Szkoła podstawowa w Glina znajduje się 70 km od Zagrzebia stolicy Chorwacji. Liczy 564 uczniów w wieku 6 – 14 lat. Większość uczniów mieszka w Glina, ale 200 mieszka na terenach wiejskich i codziennie dojeżdża do szkoły. Ta szkoła znajduje się na obszarze, który bardzo ucierpiał w czasie wojny. W szkole uczą się dzieci różnych narodowości i religii. 










Estonia, Uuemõisa, Ridala vald, Uuemõisa Lasteaed-Algkool
https://uuemoisalasteaed.wordpress.com/

Szkoła podstawowa Uuemiõisa jest publiczną szkołą podstawową we wsi we zachodniej Estonii. Tutaj uczy się 116 uczniów (7 – 13) lat i 40 dzieci w przedszkolu (3 – 7) i pracuje 15 nauczycieli. Większość uczniów to Estończycy, ale są też uczniowie, dla których język rosyjski jest pierwszym językiem. 
Międzynarodowe spotkanie projektowe odbyło się w tej szkole od 23 do 27 maja 2016r. Szkoła dzieli budynek z urzędem miasta. Jest tutaj park, boisko szkolne, plac zabaw oraz dużo zieleni. Szkoła znajduje się w pobliżu miasta Haapsalu, około 100 km od stolicy Estonii, Tallina. To miasto liczy 12 tys. mieszkańców i jest uzdrowiskiem. Znajduje się tutaj zamek z XIII w. Uczniowie dużo czasu poświęcają na kultywowanie tradycji narodowej (tańce, pieśni, gra na tradycyjnych instrumentach). Uczestniczą w lokalnych i krajowych festiwalach. Szkołą dużą uwagę przykłada do stosowania TIK na lekcjach.








Finlandia, Helsinki, Itä-Hakkilan koulu
https://www.facebook.com/itahakkila/

Finlandia, Itä-Hakkila. To  szkoła podstawowa w Vantaa, blisko Helsinek (jest to dzielnica stolicy) z 460 uczniami (7 – 11 lat) w klasach 1- 5. W tej szkole mają 20 klas. W szkole pracuje 21 nauczycieli, 5 nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, 5 nauczycieli wspierających, 2 razy w tygodniu pracuje tu psycholog i pracownik socjalny. Dodatkowo zatrudniają nauczycieli języka fińskiego (7 pełny etat, 10 część etatu), którzy są odpowiedzialni za nauczanie dzieci emigrantów.
Drugie międzynarodowe spotkanie projektowe odbyło się w tej szkole od 7 do 11 marca 2016 r. Szkoła jest bardzo dobrze wyposażona w sprzęt TIK. Uczniowie pracują także na tabletach - w szkole jest 70 tabletów, więc jednocześnie mogą je używać 3-4 klasy. Część uczniów uczy się w klasach specjalnych, w których jest 7-10 uczniów i nauczyciel wspomagający.Uczniowie spędzają przerwy na zewnątrz, bez względu na pogodę.






Hiszpania, Tarragona , Escola Josep Veciana
http://blocs.xtec.cat/escolajosepveciana/

Hiszpania. Josep Venciana szkoła państwowa z 177 uczniami i 18 nauczycielami. Ta szkoła jest zbudowana we wsi Perafort, ale uczęszczają do niej uczniowie z sąsiadującej wsi Pugdelfi. Większość uczniów to Katalończycy, reszta to Hiszpanie. Do szkoły uczęszczają też uczniowie innych narodowości: Rumuni, Marokańczycy, Kolumbijczycy. Wokół wsi znajdują się zakłady chemiczne i gospodarstwa rolne. Rodzice angażują się w działania szkoły, np. w wyposażenie klas.
Zajęcia trwają od 9 do 4.30. Każdy uczeń i nauczyciel szkoły korzysta ze szkolnej stołówki. Szkoła jest dobrze zabezpieczona, jest ogrodzona i zamykana. Duży plac zabaw jest wykorzystywany zwłaszcza podczas zajęć popołudniowych. Uczniowie przedszkola mają swój odrębny plac zabaw. Każda klasa jest wyposażona w kącik sanitarny i kuchenny. Każda sala ma wyjście na taras. Nauczyciele obserwują dzieci i zapisują w specjalnym notatniku informacje o posiłkach i zachowaniu dziecka. Każdy uczeń szkoły ma podobny notatnik do kontaktów nauczyciel-rodzic. Na korytarzu szkolnym znajduje się mobilna sala komputerowa. Uczeń, który chce znaleźć informacje może tam udać się i zabrać laptop.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz